Namaz Abdest Gusül Kur'an İslam Nefis Ahlak Tövbe Vaaz Resim Galerisi
DOLAR
8,5492
EURO
10,0853
ALTIN
495,44
BIST
1.352
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Gök Gürültülü
29°C
İstanbul
29°C
Gök Gürültülü
Pazar Gök Gürültülü
29°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
31°C
Salı Az Bulutlu
32°C
Çarşamba Az Bulutlu
33°C

Vahyin Yazılması ve Korunması & Diyanet

19 Temmuz 2021 17:00
0

İnsanlığa gönderilen son ilahi kitap Kur’an, kendine has sebeplerden dolayı indiği andan itibaren yazılmış, ezberlenmiş, sürekli okunmuş, gerek vahyin kendisine geldiği Peygamber ve gerekse daha sonraki dönemlerde hiçbir değişikliğe maruz kalmadan mevcudiyetini günümüze kadar korumuştur.

Şüphesiz ki bu böyle bir korunma kolay değildir. Aradan asırlar geçmesine, seven sevmeyen birçok kimsenin bulunmasına, şartların kimi zaman oldukça olumsuzlaşmasına rağmen yine de aynen kalması şüphesiz özel bir ayrıcalığı gerektirmektedir ve bu ayrıcalık onun Kur’an olmasındandır. Kur’an olmasındandır, zira o son kitaptır ve son olmasından dolayı da birbirinden farklı koruma vasıtalarıyla muhafaza altına alınmıştır

Kur’an’ın yazılması, ezberlenmesi ve aktarılmasını yedi yönden incelemek mümkündür.

Buna göre onun yazılması, ezberlenmesi ve korunması yedi önemli ve sağlam sebepten dolayı zorunlu hale gelmiştir. Her bir sebebe ayrı bir boyut olarak bakacak olursak bunlar;

∟ İlahi Boyut

∟ Kur’an’i Boyut

∟ Peygamberi Boyut

∟ Sahabe Boyutu

∟ İbadet Boyutu

∟ Tefsir Boyutu

∟ Psikolojik Boyutu

Kur’an’ın okunması ve ezberlenmesini zorunlu kılan diğer bir sebep; gerek Kur’an’ın gerekse Resulüllah’ın (s.a.s) Kur’an-ı Kerim‘i ezberlemeye yaptıkları teşviklerdir. Kur’an, onlarca ayetinde okunması, üzerinde inceden inceye düşünülmesi, tezekkür, taakkul ve tefekkür edilmesine teşvikte bulunmaktadır. Okumayan ve düşünmeyenleri yermekte ve kalplerini kilitli olarak nitelemektedir.

Kur’an Takva Sahipleri için Hidayet Kaynağıdır

Kur’an kendisinin takva sahibi kimseler için hidayet rehberi olduğunu (Bakara 2), insanları en doğru yola, en isabetli tutuma yönelttiğini (İsra/9), onların hem dünya hem de ahiretlerini aydınlatan bir nur olduğunu (Nisa 174), tükenmeyen bir ticaret olup (Fatır 19), kendisine sahip çıkmayanların kıyamet gününde pişman olacaklarını (Furkan 27-29) ve Resulüllah’ın (s.a.s) onlardan şikayetçi olacağını (Furkan 30),

Kur’an’a sırt çeviren ve onunla amel etmeyi terk edenlerin maddi-manevi sıkıntılar içinde bocalayıp durdukları gibi, mahşerde de kör olarak haşrolacakları (Ta’Ha 124-127) haber vererek hem okuma ve onunla meşgul olmaya teşvik etmiş hem de kendisiyle ilgilenmeyenleri tehdit etmiştir.

Hicri üçüncü asırdan sonra Mushaf’ın yazısı daha da iyileştirilip güzelleştirildi. İnsanlar sürelerin isimlerini ve ayetlerin sayısını, ayet başlarını belirten işaretleri, durulması lazım olan yerler için mim, durulması yasak olan yerler için lamelif, durmakla geçmek eşit ve caiz olan yerler için cim… gibi işaretler geliştirildi.

Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı / Kur’an’ın Nüzülünün 1400. Yılı Anısına Diyanet İlmi Dergi Kur’an Özel Sayısı / bkz: 101-105-120

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.