Namaz Abdest Gusül Kur'an İslam Nefis Ahlak Tövbe Vaaz Resim Galerisi
DOLAR
8,4180
EURO
10,0262
ALTIN
494,94
BIST
1.384
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Sıcak
36°C
İstanbul
36°C
Sıcak
Cumartesi Sıcak
35°C
Pazar Açık
34°C
Pazartesi Sıcak
36°C
Salı Sıcak
37°C

Şafi Mezhebine Göre Adet Ve Lohusalık Dışında Sürekli Kanama Gören Kadınların Durumu

18 Haziran 2021 19:24
0

Adet ve lohusalık dışında sürekli kanama gören hanımlara müstehaza’ yani ‘özür kanaması gören hanım’ denir.

Özür kanaması gören hanımların Şafi mezhebine göre dikkat etmesi gereken hükümleri şöyle sıralayabiliriz:

a- Abdest veya teyemmüm almadan önce üreme organını yıkaması ve pamuk, bez veya pet gibi temiz bir malzeme ile organın çıkışını kapatması gerekir. Bu işlemi yaptığı takdirde kanama dışarı çıkmıyorsa bu hanım özür hükümlerine tabi olmayacaktır.

Ancak kanama dışarı çıkıyorsa özür hükümleri geçerlidir

b- Üreme organına temiz olarak bağlanmış olan bez veya diğer malzemeler, kan ile bulaşmış ve yerinden kaymış yahut kan dışarıya taşmış ise yeniden taharet alınması ve temiz bir bez ile değiştirilmesi icap eder.

Bu malzemeler yerinden kaymamış ve kan dışarıya taşmamış ise temizliğin yapılıp yeniden bez kullanılması gerektiğini söyleyenler olduğu gibi bunu reddeden yani yenilemenin gerekmediği kanaatinde olan alimler de vardır. Kuvvetli olan görüş, değiştirilmesinin vacip olduğunu savunan görüştür

c- Özürlü olan kişi, aynı abdest ile bir farz namaz kılabilir. İkincisi için tekrar abdest alması gerekir. Buna karşılık o vakit içerisinde dilediği kadar nafile namaz kılabilir. Şâfi mezhebinde tercih edilen görüşe göre namaz vaktinin çıkması ile özürlünün abdesti sona erer.

d- Özürlü olan kişi, bir farz namazı için ancak vakti girdikten sonra abdest alabilir. Vakti girmeden abdest alması caiz değildir. Vakit girdikten sonra abdest aldığı takdirde hemen namazını kılması gerekir. Sadece cemaati beklemek, setr-i avret gibi namazla ilgili sebeplerden dolayı namazı geciktirmesine cevaz verilmiştir.

e- Özürlü olan kişi, abdest aldıktan sonra özür sebebi tamamen ortadan kalkarsa yeniden abdest alması gerekir. Eğer özür sebebinin ortadan kalkması, namazı kıldıktan sonra meydana gelmişse bu kılmış olduğu namaz geçerli olur.

Fakat özür sebebi namazdan önce ortadan kalkmış ise o namazı yeniden abdest alıp kılması lazımdır. Özür sebebinin namaz içinde sona ermesi durumunda namazı da abdesti de geçersiz kabul edilir. Yeniden abdest alıp o namazı kılmalıdır.

f- Özür kanaması sık sık kesilip tekrar gelen veya konunun uzmanı tarafından kendisine kanamasının sık sık kesilip geleceği söylenen bir hanım, kanamasının kesilmiş olduğu bir zamanda namaza başlasa ve daha sonra namazda iken kanaması gelse bu namazı geçerli olur.

Buna rağmen alışılmışın dışında uzun süre kanaması kesilse ve böyle bir kadın, özürlü olarak aldığı abdesti ile namaz kılmış olsa abdesti ve namazı geçersiz olur. Çünkü böyle bir kadın, özrünün kesildiği zaman içinde özürsüz olarak abdest alıp namaz kılma imkânına sahip olmuştur.

Özür kanaması esnasında abdest alıp namaz kılabilecek kadar kesintiler meydana geliyorsa abdestin bu zamanda alınıp tekrar kanama gelmeden namazın kılınması gerekir.

Kaynak: Turan Yazılım / Mürşit 5

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.