Namaz Abdest Gusül Kur'an İslam Nefis Ahlak Tövbe Vaaz Resim Galerisi
DOLAR
8,5492
EURO
10,0853
ALTIN
495,44
BIST
1.352
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Gök Gürültülü
29°C
İstanbul
29°C
Gök Gürültülü
Pazar Gök Gürültülü
29°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
31°C
Salı Az Bulutlu
32°C
Çarşamba Az Bulutlu
33°C

Kur’an-ı Kerim’in Bir Benzeri Yazılabilir Mi?

21 Temmuz 2021 17:00
0

Kur’an’ın Bir Benzerini Getirin Ayeti

Onu Kur’an’ı Muhammed (s.a.v) uydurdu veya başka bir isnatta bulunarak inkar etmeye yeltenince bu sefer de Allah (c.c) ‘da onun bir benzerini getirmelerini istediler. Ama bunu da başaramazlar ve getiremezler. Çünkü;

1 ▬ Önce tamamen benzerini isteyerek ‘Doğru iseler haydi onun gibi bir söz getirsinler (52/34)’. Fakat yapamadılar

2 ▬ Sonra on sürenin benzerini getirmelerini istedi ve şöyle dedi: ‘Yoksa onu uydurdu mu diyorlar. De ki: Öyleyse siz de onun benzeri uydurulmuş on süre getirin; eğer doğru iseniz  Allah’tan başka, çağırabildiklerinizi çağırın (11/13-14)’. Bundan da aciz kaldılar.

3 ▬ Bu defa bir sürenin benzerini istedi. ‘Yoksa Onu uydurdu mu? diyorlar. De ki: Eğer doğru iseniz haydi onun benzeri bir süre getirin ve Allah’tan başka çağırabildiklerinizi de çağırın (10/38)’. Bunu da yapamadılar

4▬ Bu defa bir sürenin herhangi bir yönden benzeri olabilecek bir mislini yapmaya çağırdı. ‘Eğer kulumuza indirdiğimizden şüphede iseniz haydi onun benzeri bir süre getirin (2/23-24)’. Daha önceki Mekki döneme ait safhalarda ‘mislehü’ denmek suretiyle benzeri isteniyordu.

Nüzül sırası bakımından da konu ile ilgili bu en son ayette ‘teb’iz’ ifade eden ‘min mislihi’ buyrulmuş, böylece ‘tahdidi’ bir nazire değil, takribi bir nazire olabileceği bildirilmiştir. Bu yeni ve orjinal bir tespittir.

Onların acizliğini ve bunun hiçbir surette mümkün olmadığını şöyle ilan etti: ‘De ki Kasem olsun! Eğer insanlar ve cinler bu Kur’an’ın benzerini yapmak için bir araya toplansalar, hatta birbirlerine destek olup güç birliği yapsalar bile yine de onun gibi bir kitap meydana getiremezler (17/88)’

Ona hiçbir açıdan batıl arız olamaz. Kur’an önceki semavi kitapların maruz kaldığı ziyade ve noksandan korunmuştur. Çünkü o uluhiyetten insanlığa ulaştırılan son kitaptır.

Kıyamete kadar insanların öne sürebilecekleri bir bahanelerinin kalmaması için Kur’an’ın değişiklikten korunmuş olması gerekti.

Ona ne önünden ne arkasından batıl yaklaşamaz (41/42)’. Bu ayet hakkında Fahruddin er-Razi şunları kaydeder.

a ▬ Tevrat, İncil ve Zebur gibi kitaplar onu tekzip etmez. Ondan sonra da kendisini tekzip edecek kitap gelmez.

b ▬ Kur’an’ın hak diye hükmettiği batıl olmaz; batıl diye hükmettiği hak olmaz

c ▬ Ondan herhangi bir şeyin noksanlaşması suretiyle önceden ona batıl ulaşamayacağı gibi, ilave suretiyle sonradan da ona batıl yaklaşamaz.

d ▬ Gelecekte ona muaraza edecek kitap bulunmaz, geçmişten de ona muaraza edebilecek kitap yoktur

e ▬ Batıl şu veya bu şekilde ona yol bulamaz. Bu ayetteki ‘önünden ve arkasından’ ifadesiyle bütün yönler kastedilmiştir.

Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı / Kur’an’ın Nüzülünün 1400. Yılı Anısına Diyanet İlmi Dergi Kur’an Özel Sayısı / bkz: 294-295

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.