ref: refs/heads/v3.0
DOLAR
31,0909
EURO
33,7060
ALTIN
2.026,65
BIST
9.330,11
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
18°C
İstanbul
18°C
Açık
Cumartesi Az Bulutlu
18°C
Pazar Az Bulutlu
15°C
Pazartesi Az Bulutlu
14°C
Salı Az Bulutlu
16°C

Cuma Gününün Önemi ve Fazileti

Cuma Gününün Önemi ve Fazileti
4 Ağustos 2021 21:00
843

Kim cuma günü abdest almışsa, ruhsat ile amel etmiştir; bu ne güzel bir davranıştır. Kim de cuma günü gusül abdesti almışsa, bilsin ki gusül abdesti daha faziletlidir

Peygamberimiz (s.a.v)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir: Biz zaman bakımından ehl-i kitaptan sonra geliriz, ancak kıyamet gününde derece bakımından onlardan ileri olacağız. Şöyle ki, onlara kitap bizden önce verildi. Sonra onlar kendilerine farz kılınan bu günde ihtilaf ettiler. Allah Teala bize hidayet nasip etti ve cuma gününü gösterdi. İnsanlar cuma konusunda bize tabidirler.

Yahudiler yarını (cumartesi gününü kastederek), Hristiyanlar (pazar gününü kastederek) da bir gün sonrasını kutsal sayarlar’

Peygamberimiz (s.a.v)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir: ‘Kim cuma namazına gelirse gusül abdesti alsın’. Ebu Hureyre (r.a): ‘Akil-baliğ olan herkesin cuma günü gusül abdesti alması farzdır’ demiştir. Yine aynı şekilde Peygamberimiz (s.a.v)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir: ‘Kim cuma günü abdest almışsa, ruhsat ile amel etmiştir; bu ne güzel bir davranıştır. Kim de cuma günü gusül abdesti almışsa, bilsin ki gusül abdesti daha faziletlidir’.

Hz Peygamber’in cuma günü şöyle söylediği nakledilmiştir: ‘Kim gusül abdesti alır, eğer varsa güzel koku sürünür, en güzel elbiselerini giyer, sonra da çıkıp mescide gider, insanlara eziyet vermez ve imam hutbeye çıktığı zaman susup konuşmazsa kıldığı cuma ile gelecek cuma arasındaki bütün günahları bağışlanır’.

(Haricen Not= Siz yine de cuma namazını kıldım gelecek cumaya kadar olan günahlarım silinecek diye günah çamuruna bulanmayın ve diğer farz namazlarını eda etmekten geri durmayın. Tüm bu hadis-i şerifler cuma gününün fazileti hakkındadır)

Haricen Not: Cumaya giderken gusül abdesti alabilirsen ne güzel ki bu da hadis-i şerif de belirtildiği üzere zaten daha faziletlidir. Ancak alamıyorsan yada alamadıysan eğer de yapacak pek bir şey yok. Normal abdestini alıp cumayı Allah’ın izniyle ifa edersin.

İllada gusül abdesti alacaksın diye bir şey yoktur ve gusül abdesti alamadım diye (cünüplük vs hariç) cumayı terk etmek de aklı yerinde olan birisinin yapacağı bir davranış değildir takdir edersiniz ki (Haricen not kısmı belirtilen eser de yer almamaktadır)

Peygamberimiz (s.a.v)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir:

Önemsemeyerek peş peşe üç cuma namazını terk eden kimsenin Allah Teala kalbini mühürler

Yine Peygamberimiz (s.a.v);’ Allah’a yemin olsun ki, insanlar ya cuma namazını bırakmayı terk edecekler ya da Allah Teala onların kalbini mühürleyecek ve gafillerden olacaklar’.

Peygamberimiz (s.a.v)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir: ‘Kim cuma günü cünüplükten kurtulmak için aldığı gusül abdesti gibi gusül abdesti alır,sonra camiye giderse adeta bir deve kurban etmiş olur. Ondan sonra ikinci olarak camiye gelen kimse adeta bir sığır kurban etmiş olur.

Ondan sonra camiye üçüncü olarak camiye gelen kimse adeta besili bir koç kurban etmiş olur. Ondan sonra dördüncü olarak camiye gelen kimse ise adeta bir tavuk kurban etmiş olur. Ondan sonra beşinci olarak camiye gelen kimse ise adeta bir yumurta kurban etmiş olur. İmam çıkıp geldiğinde melekler okunacak hutbeyi dinlemek için gelirler’.

Kaynak: Esad Muhammed Said es-Sağirci / Delilleriyle Hanefi Fıkhı / bkz: 245…

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.